5 mituri false despre cafeina

Postat de pe 26 aprilie 2014
cafea

Fie ca esti un impatimit al consumului de cafea sau fie ca ai scos-o deja din dieta ta zilnica, cafeaua iti starneste anumite sentimente pe care nu le poti ignora. Chiar daca unele biserici condamna consumul de cafea si din ce in ce mai multe persoane decid sa renunte la ea, exista o sumedenie de persoane care sunt de parere ca nu pot incepe ziua fara o ceasca fierbinte de “licoare”. Cafeaua starneste o gramada de controverse, spunandu-se lucruri adevarate, iar unele mai putin adevarate despre aceasta bautura. Iata 5 dintre miturile false despre cafeina.

1. Cafeina are un efect deshidratant. Intr-adevar, cafeina are un rol diuretic, insa trebuie avut in vedere faptul ca aceasta este parte integrata a cafelei sau a ceaiului. Apa din bauturile cafeinizate impiedica deshidratarea, iar, conform unui studiu realizat anul acesta, bautorii de cafea dezvolta o rezistenta mai mare la producerea deshidratarii.

2. Cafeaua decafeinizata nu iti confera un plus de energie. Conform unui experiment facut pe 36 de cesti de cafea care nu contineau cafeina, s-a descoperit ca acestea ar contine aproximativ 20 de miligrame de cafeina, cantitate mult mai redusa decat intr-o ceasca de cafea obisnuita. Totusi, cafeina nu lipseste in totalitate din cafeaua decafeinizata. Astfel, un calcul simplu ne arata ca 10 cesti de cafea decafeinizata este echivalentul a 2 cesti de cafea normala.

3. Foarte multe persoane sunt de parere ca, pentru a te trezi din betie trebuie sa consumi cafeina. Dusurile reci si cafeina sunt remedii deprinse de la persoanele in varsta care te vor ajuta sa te dregi in urma consumului in exces de alcool de seara trecuta. Totusi, acest lucru nu este tocmai adevarat. In urma unui studiu realizat in anul 2009 pe o serie de cobai in stare de ebrietate, animalele care “se trezeau” cu cafeina erau mult mai alerte decat ceilalti cobai. Totusi, animalele trezite cu cafeina aveau unele probleme cu orientarea. De aici putem deduce ca o ceasca de cafea nu te va ajuta prea mult cu punerea imediata pe picioare.

4. De cele mai multe ori ne este dat sa auzim ca un consum moderat de cafeina are doar efecte negative asupra organismului nostru. Intr-adevar, consumul exagerat de cafeina cauzeaza si faciliteaza aparitia unor probleme de sanatate, insa, in doze mici, aceasta are si unele efecte benefice. De exemplu, in urma unor studii efectuate recent, un consum redus de cafeina scade nu doar riscul, ci si simptomele unor boli precum Parkinson si Alzheimer. De asemenea, aceasta te ajuta sa-ti imbunatatesti capacitatea de efort.

5. Nu in ultimul rand, exista preconceptia conform careia cafeina ajuta la scaderea in greutate. Desi in cadrul cafeinei se gaseste o substanta activa care sta la baza unor produse de slabit si care ajuta la o usoara crestere a metabolismului, aceasta nu te ajuta sa scapi de kilogramele in plus. Conform unor studii recente, chiar daca vei consuma cateva cesti de cafea doar ca sa slabesti, cafeina nu te va ajuta prea mult mai ales daca tu consumi ceaiul sau cafeaua cu zahar sau frisca.

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>