7 alimente care intaresc sistemul imunitar

Postat de pe 5 noiembrie 2013
alimente sistem imunitar

Grapefruitul, migdalele, varza, iaurtul degresat, spanacul, usturoiul sau cartofii dulci de pot ajuta in lupta impotriva infectiilor.

Usturoi

Usturoiul ofera mai multi antioxidanti, care lupta impotriva invadatorilor sistemului imunitar, cum ar fi H. pylori, bacteriile asociate cu unele ulcere si cancerul de stomac. Sfat: se toaca si se lasa sa stea 15 la 20 de minute inainte de a fi adaugat la gatit pentru a activa enzimele imunostimulatoare.

Spanac

Cunoscut ca un “super-aliment”, spanacul este bogat in substante nutritive. Are acid folic, care ajuta organismul sa produca celule noi, fibre si antioxidanti, cum ar fi vitamina C. Consumati spanac crud sau fiert putin pentru a obtine cele mai multe beneficii.

Grapefruit

Grapefruitul are o cantitate mare de vitamina C. In plus, contine flavonoide – compusi chimici naturali care s-au dovedit a creste capacitatea de activare a sistemului imunitar. Daca nu va place grapefruitul, consumati portocale sau mandarine.

Migdale

Un pumn de migdale poate reduce din efectele stresului asupra sistemului imunitar. Un sfert de ceasca contine 50% din cantitatea zilnica recomandata de vitamina E, care ajuta la stimularea sistemului imunitar. Contin si riboflavina si niacina si vitamina B care reduc efectele stresului.

Varza

Este o alta sursa de intarire a imunitatii. Este usor de gasit si este ieftina. Încercati sa adaugati varza de orice soi (alba, rosie) la supe si tocane pentru un plus de antioxidanti si pentru cresterea valorii nutritive a mesei.

Iaurt degresat

Un pahar pe zi poate reduce riscul de a raci. Unii cercetatori cred ca poate stimula sistemul imunitar pentru a lupta impotriva bolilor. De asemenea, contine vitamina D. Studii recente au descoperit o legatura intre nivelurile scazute de vitamina D si un risc crescut de raceala si gripa.

Cartofi dulci

La fel ca morcovii, cartofii dulci au antioxidant beta-caroten si vitamina A, care este legata de incetinirea procesului de imbatranire si poate reduce riscul unor forme de cancer.

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>