7 beneficii ale cireselor asupra sanatatii

Postat de pe 5 iulie 2014
cirese.beneficii.sanatate

Daca tot a venit vara, ciresele romanesti au facut aparitia pe piete si in supermarket-uri, fapt care nu ne-ar putea bucura mai mult. Cu siguranta, aceste fructe se afla in top preferintelor multor romani. Mai mult decat atat, acestea au si foarte multe beneficii asupra sanatatii. Conform oamenilor de stiinta, ciresele joaca un rol extrem de important in mentinerea sanatatii organismului.

Daca ai probleme cu somnul, consuma cu incredere ciresele. Un lucru mai putin cunoscut este ca aceste fructe te ajuta sa dormi mai bine. Acest lucru se datoreaza melatoninei, hormon care ajuta la reglarea ciclului de odihna. De regula, suplimentele de melatonina de pe piata au efecte secundare cum ar fi durerile de cap, senzatia de greata sau ameteala. Acest lucru nu se intampla in cazul in care consumati cirese. Conform specialistilor, consumul de cirese cu o ora inainte de culcare iti va asigura un somn linistit.

Si daca tot vorbim despre melatonina, oamenii de stiinta au descoperit ca persoanele care sufera atacuri de cord tind sa aiba niveluri scazute de melatonina in organism. Ciresele sunt recomandate si pentru o buna functionare a inimii si a sistemului circulator. Polifenolul, compus prezent in aceste fructe, ajuta la prevenirea formarii cheagurilor de sange. Mai mult decat atat, antocianina are rolul de a proteja vasele de sange de stresul oxidativ, astfel consumul de cirese putand duce la o prevenire a formarii placii arteriale.

Ciresele sunt bune pentru creier. Cercetatorii au descoperit ca melatonina, polifenolul si antocianina au efecte benefice si asupra functiilor celebrale. Acesti compusi protejeaza celulele creierului de stresul oxidativ, jucand un rol extrem de important in prevenirea unor forme de dementa.

De asemenea, ciresele reprezinta un puternic antiinflamator natural. Conform specialistilor, antocianina reduce inflamarea aproape la fel de bine precum medicamentele care sunt prescrise de doctor. Un aspect si mai incurajator este ca aceste fructe nu prezinta efecte adverse care s-ar putea intalni la medicamentele prescrise.

Nu e de mirare ca toti marii atleti consuma cirese pe banda rulanta. Acestea pot creste performanta datorita eliminarii durerii de dupa antrenament care de regula apare la muschi. Acest lucru rezulta in urma antrenamentului pe o perioada mai indelungata, alocand prea putin timp refacerii. Efectul cireselor a fost demonstrat in randul alergatului pe distante lungi, dar si in cadrul antrenamentelor de forta.

Conform unui studiu realizat recent, in randul persoanelor bolnave de guta, forma complexa si extrem de dureroasa de artrita, care au consumat cirese timp de doua zile s-a inregistrat o scadere de circa 35 a riscului unui atac de guta in comparatie cu persoanele care nu au consumat acest fruct.

De asemenea, ciresele pot ajuta si la prevenirea cancerului. Antocianinele prezente in cirese au un efect de diminuare a celulelor canceroase si de stimulare a distrugerii acestora. Astfel, conform rezultatelor studiilor, consumul de cirese reduce ritmul de crestere si de dezvoltare a celulelor de cancer la colon.

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>