8 remedii naturale pentru a avea un somn linistit

Postat de pe 20 aprilie 2014
migdale-remedii-somn

In decursul unei saptamani de munca organismul tau este mult mai solicitat, fapt pentru care uneori ramai in urma cu somnul. Unul dintre motivele principale pentru care acest lucru se petrece este alimentatia care ar trebui schimbata. Mai jos iti prezentam 8 remedii naturale care iti vor asigura o portie buna de somn astfel incat hormonii tai sa se regleze si sa scapi de stres.

1. Daca iti plac ciresele, atunci ai noroc. Acestea ajuta organismul tau in mai multe moduri, insa, in special au rolul de a regla nivelul de melatonina din organism, dar te vei putea bucura si datorita antioxidantilor si fitonutrientilor. Consuma o jumatate de cana de ciere fie uscate, fie proaspete inainte de culcare. Totusi, ai grija deoarece acestea consumate in cantitati mari ingrasa.

2. Pentru a activa producerea de serotonina consuma floricele de porumb. Acestea contin tritofan, substanta care se intalneste si in carnea de curcan. Totusi, nu consuma floricele de porumb cu ulei sau unt.

3. Midgalele sunt un aliment extrem de important in dieta oricarei persoane. Acestea iti confera si energie dar te ajuta si sa adormi mai repede. Daca energia din migdale provine din coenzima Q10, senzatia de somn este conferita de catre triptofan care se gaseste si in migdale.

4. Orezul sau paine au un index glicemic mare. Pentru a te putea “bucura” de starea de somnolenta, trucul este sa consumi aceste alimente cu patru ore inainte de ora de culcare. Totusi, daca esti la dieta, incearca pe cat posibil sa le eviti deoarece duc la cresterea in greutate.

5. Specialistii sunt de parere ca un consum zilnic de ceai de musetel duce la diminuarea starii de anxietate. Mai mult decat atat, ceaiul de musetel lupta pentru combaterea insomniilor. Adauga aproximativ 2-3 lingurite de flori de musetel la o ceasca de apa fierbinte si lasa-le sa se infuzeze timp de 10 minute.

6. Este un fapt bine stiut ca pestele si fructele de mare contin tritofan, insa daca adaugi si halibutul in cadrul dietei tale te vei putea bucura si de aportul de vitamina B6 pe care acesta le ofera organismului tau. In cazul in care nu stiai, vitamina B6 joaca un rol esential in producerea de serotonina si usureaza si crampele musculare.

7. Bananele reprezinta o sursa importanta de carbohidrati si au rolul de a-ti incetini ritmul. Datorita tritofanului si altor substante prezente in banane, productia de melatonina se declanseaza in organism. De asemenea, si magneziul din banane are un rol important: contribuie la relaxarea musculara.

8. Si in cadrul produselor lactate se gaseste triptofanul, substanta atat de importanta pentru producerea de serotonima. Mai mult decat atat, in lapte se gaseste si o cantitate importanta de calciu. Consumati zilnic lapte sau iaurt iar calciul va duce la diminuarea hormonului stresului. Totusi, consumati versiunile cu un continut redus de grasimi si fara adaos de zahar.

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>