9 motive pentru a consuma nuci, seminte si alune

Postat de pe 19 mai 2014
nuci-alune-seminte-beneficii

Conform unui studiu publicat recent in New England Journal of Medicine, consumul de nuci de cel putin 5 ori pe saptamana scade riscul de producere a bolilor cardiovasculare cu 29% si cu 11% riscul de a muri in urma unui infarct. Mai mult decat atat, consumul de nuci reduce cu 23% riscul de a muri din pricina unei infectii si cu 24% din cauza bolilor respiratorii. Riscul de muri din pricina unei boli de rinichi scade cu 29%, iar cel din cauza cancerului cu 11%.

Iata si 9 motive pentru care ar trebui sa incluzi in dieta ta zilnica semintele, alunele si nucile:

1. Daca ati adoptat un regim de viata vegetarian sau vegan, semintele, nucile si alunele sunt alegerea perfecta pentru a asigura organismului dumneavoastra cantitatea necesara de proteine si grasimi sanatoase.

2. Cele trei alimente miraculoase sunt scazute in carbohidrati si au un index glicemic scazut. Acesta reprezinta cat de repede nucile, semintele si alunele sunt digerate si absorbite in organism zaharurile. Un index glicemic mare se traduce printr-o absortie mai rapida, astfel crescand riscul de aparitie a diabetului si a simbolului metabolic. Toate aceste alimente minune sunt au un continut redus de carbohidrati, fiind o alegere ideala daca aveti o cadere de glicemie sau pur si simplu va este pofta de ceva dulce.

3. Un alt beneficiu al consumului de nuci, alune si seminte este faptul ca acestea iti confera senzatia de satietate, astfel incat nu este necesar un consum ridicat. Toate acestea sunt recomandate in special daca urmati o dieta de scadere in greutate.

4. Datorita continutului ridicat de fibre solubile, nucile, alunele si semintele scad riscul de producere nu doar a cancerului, dar si a bolilor cardiovasculare.

5. De asemenea, ingredientele-minune sunt recomandate pentru a reduce riscul de aparitie a bolilor cardiovasculare. Acest lucru este posibil datorita fitosterolilor, substante care diminueaza si colesterolul.

6. Acizii grasi esentiali care nu sunt produsi de catre organismul vostru pot fi luati din nuci, seminte si alune. Pentru a evita deshidratarea si uscarea pielii, dar si pentru a nu avea probleme cu infertibilitatea, aparitia inflamatiilor si anumite tulburari legate de starea de spirit si de memorie, doctorii recomanda consumul de cel putin 5 ori pe saptamana a acestor alimente. Mai mult decat atat, in urma unor studii s-a putut determina ca lipsa acizilor linoleic si alfa linoleic este conectata de aparitia bolilor de inima.

7. Desi vitamina E poate fi obtinuta si cu ajutorul suplimentelor alimentare, aceasta nu este la fel de eficace precum cea care se gaseste in anumite fructe sau legume, printre care se numara si nucile. Vitamina E este extrem de benefica organismului tau, fiind si un puternic antioxidant care iti va proteja organismul de o serie de boli.

8. Pe langa continutul ridicat de vitamina E, aceste ingrediente contin din belsug si vitamina B, care asigura o mai buna functionare a organismului.

9. Probabil cu totii stiti ca zincul este un mineral care joaca un rol extrem de important pentru protejarea si funcionarea aparatului reproducator. De regula, un nivel scazut de zinc in organism se regaseste in cadrul persoanelor care au un regim de viata vegetarian strict.

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>