Alimente care iti asigura un somn odihnitor

Postat de pe 14 septembrie 2014
alimente.somn.odihnitor

Datorita unui nivel ridicat de stres, coroborat si cu o stare de conectare permanenta la laptop, tableta sau telefonul mobil apar problemele legate de somn.

Mai mult, o lipsa de somn poate cauza pierderi de memorie, obezitate, depresie sau hipertensiune. Pe de alta parte, un somn linistit poate duce la scaderea in greutate, o imunitate crescuta in fata infectiilor, o memorie mult mai buna si o dispozitie crescuta pentru a invata lucruri noi.

Unul dintre semnele clare ca organismul nu reuseste sa se refaca in urma somnului este nevoia de a consuma cofeina si zahar pentru a-ti asigura un ritm zilnic ridicat. Totusi, exista si alte simptome care indica existenta unor probleme legate de somn, in ciuda faptului ca reusiti sa dormiti chiar si opt ore pe noapte. Printre acestea se numara racelile frecvente, senzatia de foame permanenta si scaderea libidoului.

Chiar daca pastilele de dormit par a fi solutia cea mai rapida, acestea pot da atat dependenta fiziologica, cat si psihologica. Mai mult, senzatia de “mahmureala” este una ingrozitoare.

Iata si cateva solutii simple si sanatoase care iti vor asigura un somn linistit:

1. Specialistii recomanda consumul de salata verde in meniul cinei. De exemplu, laptucile contin lactucarium, o substanta cu o serie de substante sedative care permit creierului sa se relaxeze. De asemenea, puteti face un ceai de laptuci pe care sa il consumati cu putin timp inainte de culcare.

2. Datorita faptului ca organismul are nevoie de vitamina B6 pentru a putea produce melatonina si serotonina, nutritionistii recomanda consumul de alimente precum tonul, somonul, fisticul sau usturoiul crud.

3. Ceaiul de musetel este un remediu pentru insomnie extrem de bine cunoscut de toti romanii. Musetelul contine glicina, substanta care ajuta la relaxarea nu doar a sistemului nervos, ci si a muschilor. Mai mult, musetelul poate avea rolul si unui sedativ usor, reducand starile anxioase.

4. Nucile, fie ele braziliene sau clasice, induc somnul datorita continutului ridicat de proteine, potasiu si seleniu. Acestea ajuta organismul cu producerea de melatonina, hormon natural al somnului. Spanacul sau napii sunt legume bogate in calciu, extrem de util in producerea de melatonie. Ingrediente precum nautul, crevetii sau homarul reprezinta o buna sursa de triptofan, un aminoacid pe care organismul il poate transforma in serotonina, hormon care asigura relaxarea.

5. Alimentele cu un indice glicemic ridicat precum painea sau pastele pot induce somnul. Acest lucru este posibil deoarece, dupa consumarea acestor alimente nivelul glicemiei si al insulinei din sange creste, iar odata cu scaderea acestuia apare si starea de somnolenta.

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>