Alimente sanatoase care te fac mai destept

Postat de pe 28 mai 2014
nuci-alune-seminte-beneficii

Sanatatea ar trebui sa fie mereu cel mai important lucru pentru fiecare persoana. Tocmai de aceea ar trebui sa facem tot ceea ce ne sta in putinta pentru a face un obicei din a manca sanatos. Probabil stiati deja ca unele alimente sanatoase au rolul nu doar de a te ajuta cu infrumusetarea, ci aduc si un aport extrem de important la stimularea creierului. Iata si 10 dintre aceste alimente care te fac mai destept.

Conform multor studii efectuate in ultimul timp, persoanele care consuma in mod regulat peste sunt mult mai putin predispuse la unele boli degenerative cum ar fi dementa. Un consum ridicat de peste este direct proportional cu intensitatea la nivelul activitatii creierului.

La micul dejun foarte multe persoane aleg sa manance terciul de orez. Totusi, foarte multi prefera sa adauga in el cereale indulcite in prealabil. Pentru a te putea bucura de toate efectele benefice ale ovazului la nivelul creierului, cercetatorii recomanda consumul acestuia fara adaosuri de zahar.

Rar ne este dat sa intalnim o persoana care sa spuna ca nu ii place ciocolata. Ei bine, aceasta are si o serie de beneficii asupra sanatatii atat timp cat aceasta este amaruie. Conform studiilor efectuate, ciocolata imbunatateste circulatia sangelui in creier la persoanele in varsta, astfel sporindu-se capacitatea de memorare.

Ouale contin o substanta care imbunatateste nu doar activitatea creierului, ci si memoria. Oamenii de stiinta sunt de parere ca un consum regulat de oua reduce riscul de degradare a creierului, care duce la aparitia dementei.

Alimente precum nucile, alunele, migdalele si semintele in stare cruda sunt extrem de sanatoase pentru organism si implicit pentru memorie. Totusi, dat fiind faptul ca acestea contin multe calorii, este recomandat sa nu exagerezi atunci cand le consumi.

Foarte multi nu suntem persoane matinale iar acest lucru nu mai reprezinta o surpriza pentru cineva. Iar daca simti ca ai nevoie de un plus de energie, specialistii recomanda consumul de ceai verde. Acesta este extrem de bogat in antioxidanti, ajutand creierul sa produca neuroni. Mai mult decat atat, ceaiul verde contine nutrienti care impiedica aparitia bolilor degenerative si pierderea memoriei.

In loc sa consumi la masa de pranz o portie de cartofi prajiti poate ca ar fi mai bine sa o inlocuiesti cu o salata bazata pe frunze verzi. Acestea joaca rolul unui “carburant” care hraneste creierul. Legumele precum napii sau spanacul stimuleaza activitatea creierului si previne pierderea memoriei.

Despre fructe de padure si beneficiile acestora asupra sanatatii am vorbit si am tot vorbit. Pe langa faptul ca acestea sunt dulci si gustoase, fructele de padure au o multime de beneficii asupra intregului organism si implicit a creierului. Acestea pot fi consumate fie in terciul de ovaz, fie in iaurtul simplu. De asemenea, aceste fructe au rolul de a lupta impotriva imbatranirii.

De cele mai multe ori omisa sau considerata mai putin importanta, lipsa apei in organism va duce la deshidratare, de pe urma careia cel mai mult va avea de suferit creierul.

Orice substanta consumata in exces poate si va dauna organismului. Tocmai de aceea, consumul excesiv de cafea are unele efecte mai putin benefice asupra organismului. Totusi, o ceasca de cafea pe zi are rolul de a stimula activitatea creierului in timp record.

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>