Cinci obiceiuri alimentare care te pot predispune la diabet

Postat de pe 29 octombrie 2014
diabet.alimente

Diabetul de tip II este in continua crestere si afecteaza mai mult de 255 de persoane, chiar daca, in 90% din cazuri, acesta poate fi evitat prin adoptarea unui stil de viata sanatos. Si asta nu e tot. Societatea Europeana de Cardiologie a estimat ca, in anul 2025, numarul acestora va creste cu peste 33 de milioane, 40% din europeni fiind afectati de aceasta boala cronica.

Exista anumite obiceiuri alimentare care, pe termen lung, pot duce la aparitie diabetului de tip II. In continuare va enumeram cinci dintre acestea cu recomandarea de a incerca, pe cat posibil, sa le eliminati.

  • Consumarea frecventa a carnii procesate. In acest grup de alimente intra jambonul, sunca, salamurile sau hot dog-urile. Un studiu longitudinal ce a avut loc in Franta pe o perioada de 14 ani, a relevat faptul ca, exista o corelatie puternica intre consumul de carne procesata si aparitia diabetului. De asemenea, un studiu recent, ne sugereaza ca ingerarea oricarui tip de carne procesata este corelat cu moartea prematura, orice cauza ar avea aceasta. Specialistii recomanda limitarea la maximum 500 de grame pe saptamana din aceasta carne, lucru care reduce dramatic, cu peste 80%, aparitia acestei boli.
  • Consumul de alimente rafinate. Un studiu publicat recent, ne releva faptul ca alimentele rafinate, precum orezul alb care se gaseste in comert, poate creste riscul de aparitie a diabetului. De aceea, se recomanda consumul a cel putin doua portii de alimente integrale in fiecare zi (paine integrala, paste integrale, orez integral).
  • Consumul frecvent a bauturilor cu zahar. Asa numitele “racoritoare” cresc drastic riscul de a dezvolta acest tip de diabet. Un studiu publicat anul trecut intr-o revista de specialitate, ne aduce la cunostinta faptul ca, un consum zilnic de 300 de mililitri din aceste bauturi, creste cu 30% riscul de a dezvolta diabetul de tip II.
  • Consumul sucurilor de fructe in fiecare zi. Studiile recomanda consumul zilnic de fructe intregi, insa nu si cel de sucuri de fructe. Chiar daca sunt facute in casa, fructele stoarse contin cantitati uriase de calorii si fructoza, lucru care, pe termen lung duce la o predispozitie spre diabet. Desi multe mame ofera sucuri proastepe copiilor in fiecare dimineata, este recomandabila reducerea consumului la cel mult 2 pahare saptamanale.
  • Consumul frecvent de “fast-food”-uri. Specialistii in nutritie ne avertzeaza ca mai mult de o masa pe saptamana la un restaurant de tip fast-food duce la ingerarea unei cantitati mult prea mari de calorii lucru care ne ajuta la acumularea de kilograme. Dupa cum se cunoaste deja, obezitatea este cauza principala a aparitiei diabetului de tip II, asadar, limitati consumul de mancare rapida, sau de tip fast-food, la cel mult 3 ori pe luna.

Stilul de viata si implicit stilul de alimentatie are un rol crucial in prevenirea diabetului de tip II. Noua din zele cazuri de diabet pot fi prevenite prin activitatea fizica regulata, excluderea fumatului si mentinerea unei greutati potrivite varstei si inaltimii.

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>