Cum poti scapa de kilogramele in plus cu ajutorul carbohidratilor?

Postat de pe 16 aprilie 2014
quinoa

Exista o preconceptie conform careia a tine cura de slabire inseamna a evita orice tip de carbohidrati pe motiv ca acestia ingrasa. Persoanele care cred acest lucru au dreptate doar partial deoarece, doar carbohidratii rafinati sunt adevarati inamici ai organismului tau. Exista si alte tipuri de carbohidrati care au rolul de a-ti asigura energia enecesara in timpul zilei si care nu iti te vor supune riscului de a te lupta sa scapi de kilogramele in plus.

Pe de o parte, produsele care au la baza faina alba rafinata intra in categoria carbohidratilor rai. Printre produsele care ar trebui consumate cu moderatie se numara painea alba, pastele din faina rafinata, orezul alb, produsele de patiserie si snacks-urile. Acestea maresc nivelul zaharului din sange dar duc si la cresterea in greutatea si, totodata crescand si riscul de aparitie a reactiilor inflamatorii din organism care pot determina inceputul multor boli grave.

Pe de alta parte, exista si o serie de carbohidrati buni care se gasesc in cerealele integrale, in legumele cu amidon si in leguminoase in general. Toate aceste alimente confera o serie de beneficii organismului tau prevenindu-l de boli precum diabetul zaharat si cancerul. Si in cazul in care inca nu te-am convins, poti sa le consumi linistita deoarece toate acestea nu ingrasa.

Totusi, care este diferenta dintre carbohidratii buni si cei rai? Conform nutritionistului Dr. Oz, carbohidratii rafinati sunt transformati in glucoza, astfel creand un plus de energie dar si anumite reactii inflamatorii si stocarea grasimilor in corp, pe cand carbohidratii buni ajung intregi in intestinul gros, determinand o digestie lenta si o crestere a energiei, dar si o absortie superioara a nutrientilor.

Conform cercetatorilor, o dieta bazata pe consumul de carbohidrati buni si de plante reduce riscul de aparitie a cancerului de san si a celui de colon, dar si la impiedicarea dezvoltarii diabetului zaharat.

Astfel, daca esti la cura de slabire, iata si lista carbohidratilor de care te poti bucura fara niciun regret.

1. O jumatate de cana de mazare boabe contine aproximativ 67 de calorii, 12,5 grame de carbohidrati si 4,5 grame de fibre. Aceasta cantitate de mazare asigura 12% din cantitatea de zinc pe care o necesita zilnic organismul tau. Datorita continutul ridicat de zinc, mazarea iti va conferi senzatia de satietate prin cresterea nivelului de leptina. Acesta este hormonul care anunta creierul ca ai consumat o cantitate suficienta de mancare.

2. Conform unui studiu recent, in 60 de grame de paste integrale se gasesc aproximativ 198 de calorii, 43 de grame carbohidrati si 5 grame fibre. In urma studiului s-a putut determina ca un consum zilnic de cereale integrale va duce la scaderea indicelui de masa corporala si a depunerilor de grasime pe abdomen. Tocmai de aceea iti recomandam sa consumi moderat pastele integrale alaturi de o portie de legume coapte.

3. Conform studiului aparut in publicatia Journal of the American College of Nutrition, intr-o jumatate de cana de fasole boale se gasesc 109 calorii, 20 grame de carbohidrati si 8 grame de fibre. Studiul a putut determina ca persoanele care consuma acest aliment scad substantial riscul de depunere a grasimii pe zona abdominala. Mai mult decat atat, acest aliment previne obezitatea. In cazul in care nu gasesti fasole proaspata si le folosesti pe cele din conserve, clateste-le mereu cu apa pentru a le reduce cantitatea de sare.

4. Datorita aminoacizilor care nu contin grasimile saturate care, de regula, se gasesc in produsele animale, quinoa este un aliment care te va ajuta sa scapi din kilogramele in plus fara prea mult efort. O jumatate de cana de quinoa fiarta in prealabil contine aproximativ 111 calorii, 20 de grame de carbohidrati si 2,5 grame de fibre. Acest aliment este ideal pentru persoanele care doresc sa slabeasca datorita senzatiei de satietate pe care acest aliment o confera organismului.

5. Un alt aliment care ajuta in lupta cu kilogramele in plus este ovazul. Datorita continutului de fibre pe care le contine, consumul de ovaz determina aparitia unui gel care duce la intarziererea eliminarii fibrelor mentinand in acelasi timp si senzatia de satietate. Consumul zilnic de fibrele solubile care se gasesc in ovaz duc la impiedicarea depunerii de grasimi in zona abdominala. O jumatate de cana de ovaz contine doar 153 de calorii, 27 de grame de carbohidrati si 4 grame de fibre.

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>