Cum sa scapam de astenia de toamna

Postat de pe 6 octombrie 2014
raceala

Astenia de toamna se manifesta printr-o somnolenta prelungita asociata cu insomnii, o slabiciune fizica la nivelul corpului, lipsa de energie, dar si predispozitie pentru raceli si infectii. Mai mult, aceasta poate duce la anumite stari de melancolie. Toate acestea sunt lucruri cu care unele persoane se confrunta odata cu inceputul toamnei.

Conform medicului imunolog Tania Bejan, astenia de toamna este o problema intalnita foarte des in randul oamenilor in aceasta perioada. Mai mult, aceasta se poate intalni la toate categoriile de varsta, fie ca vorbim despre copii sau despre cei in varsta. Totusi, astenia de toamna se poate manifesta diferit in fuctie de organismul si stului de viata al fiecaruia. Totusi, pentru a evita starile specifice acestei probleme, trebuie acordata o atentie sporita unei alimentatii bazate pe proteine si vitamine. De asemenea, respectarea unui program regulat de somn ajuta extrem de mult in astfel de situatii.

Iata si cateva remedii naturale care au rolul de a ameliora si solutiona toate simptomele asociate cu astenia de toamna.

Conform studiilor efectuate de cercetatori, dovleacul este un aliment extrem de benefic pentru asigurarea unei sanatati sporite a sistemului nervos. Indiferent de modul in care acesta este gatit si consumat (crud, fiert sau copt), dovleacul actioneaza precum un pansament natural la nivelul sistemului nervos datorita efectului sau sedativ. Mai mult, se recomanda consumul de dovleac pentru combaterea insomniilor, a starilor depresive dar si a anxietatii.

Mai mult, dovleacul contine o cantitate insemnata de betacaroten, unul dintre cei mai puternici antioxidanti natural. In plus, pe langa acesta, dovleacul mai contine complexul de vitamine B1, B2, B3, B5, B6, B9, care au rolul de a mentine si intari sanatatea psihica. De asemenea, consumul de pepene ajuta si la combaterea stresului exodativ, reducand totodata si starea de oboseala excesiva.

Conform cercetarilor efectuate in domeniu s-a putut stabili ca cerealele integrale reprezinta un real ajutor in combaterea oboselii. Majoritatea persoanelor care sufera de astenie sufera de o deficienta de serotonina asociata cu oboseala excesiva, in ciuda faptului ca au un program normal de somn. Continutul bogat de glucide din cereale asigura organismului tau energia necesara pentru a functiona corespunzator. Mai mult, cerealele integrale au un continut ridicat de tiamina, vitamina care ajuta la transformarea glucidelor in energie. In acest mod starile de letargie si extenuare se amelioreaza.

Daca va confruntati cu o raceala in aceasta perioada, citricele sau suplimentele probiotice reprezinta o solutie ieftina, care este la indemana fiecaruia in acest anotimp. Fructe precum pomelo, portocalele, mandarinele sau grapefruit-ul contin o cantitate importanta de vitamina C, antioxidanti, nutrienti cu anumite proprietati anticancerigene, asigurand astfel un sistem imunitar mai puternic.

Datorita numarului ridicat de fitonutrienti diferiti gasiti intr-o portocala (170), consumul acestui fruct duce la inhibarea formarii de cheaguri de sange, avand proprietati antitumorale, alergenice, dar si imunomodelatoare. Mai mult decat atat, citricele sunt cunoscute ca fiind o importanta sursa de flavonoide, avand rol antiseptic, actionand de foarte multe ori precum unele antibiotice naturale care lupta pentru combaterea infectiilor vitale si bacteriene.

Probioticele reprezinta o alta modalitate prin care persoanele pot sa-si intareasca organismul. Acestea duc la o crestere a numarului de anticorpi dar si la stimularea imunitatii. Acestea actioneaza asemenea unui antibiotic natural in neutralizarea infectiilor virale si bacteriene. Potrivit medicilor, probioticele au efecte benefice si asupra florei intestinale, indepartand totodata si efectele adverse ale antibioticelor, care de multe ori distrug si bacteriile bune din organism.

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>