Ghidul alimentelor care ne fac fericiti

Postat de pe 24 octombrie 2014
fericire

De fiecare data cand ne simtim deprimati, obositi si lipsiti de energie, speram ca un medicament-minune sa ne redea o stare de spirit entuziasta. Incepand de astazi, de fiecare data cand va simtiti rau, nu mai cautati solutia in sertarul de medicamente ci mai bine la cofetarie!

O serie de studii au aratat ca, unele alimente, au influenta asupra starii de spirit, energiei mentale si asupra comportamentului. Va prezentam o lista cu cele mai importante alimente care va pot imbunatati concentrarea, buna dispozitie si starea de spirit:

Ciocolata: efect energizant si linistitor

Mai mult de jumatate din femei simt nevoia sa consume ciocolata mai ales in perioada premenstruala sau cand se simt stresate. Acest lucru deoarece, ciocolata este considerat medicamentul pentru o stare de bine. Este deja demonstrat faptul ca, ciocolata creste nivelul de feniletilamina, un element chimic ce are efecte similare celor ce experimenteaza senzatia de dragoste. De asemenea, ciocolata creste si nivelul de serotonina, foarte cunoscuta pentru senzatia de fericire pe care o confera. Studiile recente ne asigura ca, ciocolata mentine chiar si tineretea creierului. Substanta regasita in boabele de cacao combat imbatranirea celulelor neuronale si imbunatatesc capacitatea cognitiva.

Bananele: efect anti-depresiv

Dupa datele oferite de specialisti, majoritatea oamenilor nu consuma doza zilnica recomandata de 300 mg de potasiu. Daca aceasta deficienta mai este combinata si cu o stare de stres, poate duce la o scadere a imunitatii in fata virusilor. Alte studii au descoperit ca, un nivel constant de potasiu duce la o scadere a anxietatii si confera un somn linistit. Daca nu va surade ideea de a consuma doua banane pe zi, le puteti inlocui cu alte surse de potasiu precum nucile sau cerealele integrale din grau.

Portocalele si pomelo:au efectul de crestere al concentrarii si al energiei

Se stie ca citricele confera cea mai mare cantitate de vitamina C dintre toate fructele, substanta ce creste nivelul norepinefrinei. Acest neuritransmitator, regleaza capacitatea corpului de a fi mereu in alerta si motivat. Specialistii au descoperit ca, o deficienta de vitamina C (unde doza zilnica putand fi atinsa prin consumul unei simple portocale) ne poate transforma intr-o persoana  trista si irascibila.

Fructele de caju: au efect calmant

Multumita solului fertil in care aceste fructe cresc in Brazilia, sunt pline de seleniu, substanta ce duce la ameliorarea bunei dispozitii. Un studiu realizat in Marea Britanie a relevat faptul ca persoanele care au o deficienta de seleniu sunt mai nervoase, agitate si anxioase. O alta sursa de seleniu sta in fructele de mare.

Cafeina: imbunatateste energia si agilitatea mentala

Un studiu recent a corelat consumul a doua cesti de cafea pe zi cu o imbunatatire a claritatii in gandire, capacitatii de a lua decizii rapide si cresterea energiei. In varii studii s-a observat ca, cei ce consuma cafea, au un risc mai scazut de a dezvolta diabet de tip II, accidente cardiovasculare sau depresie. Se recomanda insa consumul moderat, in caz contrar avand efectul invers: ne face prea agitati si nervosi.

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>