Superalimente care intaresc sanatatea

Postat de pe 25 martie 2014
nuci

Tot mai multi romani au inceput sa vorbeasca din ce in ce mai mult despre asa-zisele “superalimente”. Totusi, care sunt acestea si in ce cantitate trebuie sa le consumi zilnic pentru a putea beneficia de pe urma lor? Superalimentele fac parte din categoria alimentelor bogate in antioxidanti. Rolul acestora este de a preveni afectarea celulelor sanatoase. Pe langa gustul deosebit pe care acestea il au, superalimentele iti ofera si alte beneficii pentru imbunatatirea sanatatii.

Datorita continutului ridicat de antioxidanti, a vitaminei A, afinele reprezinta o sursa excelenta de fibre. Prin consumul acestora nivelul colesterolului, dar si glicemia ta va scadea, in timp ce antioxidantii lupta in prevenirea unor tipuri de cancer, astm, boli de inima, atrite sau boli neurologice. Acestea se pot servi in o varietate de moduri diferite printre care reamintin: in cadrul salatelor, presarate in iaurt, congelate ori coapte. Specialistii recomanda consumul zilnic a aproximativ 50-100 de grame de afine.

Broccoli-ul reprezinta o sursa foarte buna de vitamica C si K, calciu, fibre si acid folic. Vitamina K din broccoli te va ajuta sa-ti pastrezi sanatatea sangelui si ajuta la prevenirea formarii de cheaguri de sange. Vitamina C este un aliat important in lupta impotriva cancerului. Calciul regasit in broccoli ajuta la intarirea oaselor, fibrele ajuta la tranzitul intestinal, iar acidul folic este benefic femeilor insarcinate si mamelor care alapteaza. Acesta se recomanda a fi consumat inabusit impreuna cu alte legume colorate sau crud cu humus. Specialistii sunt de parere ca o cana de broccoli crud sau gatit consumat zilnic va avea beneficii nenumarate asupra sanatatii tale.

Ceaiul negru este recunoscut nu doar pentru gradul ridicat de antioxidanti, ci si pentru faptul ca acesta nu contine nicio calorie. Printre beneficiile acestuia reamintim: scaderea tensiunii arteriale, prevenirea cancerului si a osteoporozei, scaderea riscului de producere a unui atac cerebral, prevenirea ardelilor solare si multe altele. Pentru a te putea bucura de toate aceste beneficii si de multe altele tot ceea ce trebuie sa faci este sa tii plicul de ceai timp de 3 minute in cana (se poate tine si mai putin daca esti sensibil la cafeina) dupa care il poti servi alaturi de lamaie sau miere. Nu este o limita referitoare la cat de mult ceai negru poti consuma in decursul unei zile insa, este recomandat sa nu exagerezi deoarece acest tip de ceai are un continut ridicat de cafeina.

Datorita continutului ridicat de proteine, vitamina A si K, acid folic, dar si fibre, spanacul este recomandat pentru o sanatate de fier. Printre beneficiile spanacului asupra sanatatii se numara protejarea impotriva pierderilor de memorie, dezvoltarea bebelusilor nenascuti si face inima mai puternica. Se recomanda a fi consumat fie crud in salate, fie gatit intr-o lasagna cu spanac. Specialistii recomanda consumul a aproximativ 1 ceasca de spanac pe zi pentru a te putea bucura de toate beneficiile pe care acesta ti le confera.

Nucile reprezinta o sursa excelenta de antioxidanti si vitamina E. Mai mult decat atat, acestea contin si omega 3, dar si o multime de alte grasimi saturate. In timp ce antioxidantii lupta pentru prevenirea cancerului, vitamina E care se gaseste in nuci este benefica pentru sanatatea inimii, dar si pentru scaderea colesterolului. De asemenea, specialistii recomanda consumul de nuci si impotriva diabetului, dar si pentru combaterea depresiei. Acestea se pot consuma in nenumarate moduri precum: crude, in cadrul salatelor, presarate in iaurt, sau chiar in sosul pesto. Conform unor studii efectuate recent, consumul a 8 nuci pe zi duce la o sanatate de fier.

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>