Urcatul scarilor, beneficii miraculoase pentru sanatatea ta

Postat de pe 14 octombrie 2014
urcat.scari

Scarile sau cu liftul? Aceasta este o intrebare cu care ne confruntam zilnic. Cei mai multi oameni prefera viteza si confortul liftului inaintea scarilor obositoare, insa uita de multe ori ca acest tip de activitate are multe beneficii pentru sanatate.

Urcatul scarilor arde mai multe calorii decat jogging-ul
Studiile arata ca urcatul scarilor este considerat o activitate fizica intensa, care arde mai multe calorii pe minut decat jogging-ul. Rezultatele multor studii arata ca nu numai urcatul scarilor arde caloriile, ci si coboratul acestora.

Reduce riscul de producere a accidentelor vasculare cerebrale
Rezultatele unui sondaj legat de starea de sanatate a absolventilor de la Harvard, la care au participat mai mult de 11.000 de oameni, releva ca, facand activitate fizica, cum ar fi urcatul scarilor, acestia poate reduce riscul de producere a unui accident vascular cerebral. De exemplu, la barbatii care au raportat ca urca zilnic scari, rezultatele arata ca acestia reduc riscul de accident vascular cerebral cu 29%.

Imbunatateste functia cardiaca
Avand o activitate fizica moderata, aceasta imbunatateste sanatatea inimii si reduce riscul de aparitie a problemelor cardiace pe termen lung. Este nevoie de doar 15 minute pe zi de activitate fizica aerobica pentru a imbunatati sanatatea inimii.

Citeste pe Bewoman care sunt cele mai bune alimente care inlatura durerile musculare.

Urcatul scarilor este o alternativa buna, mai ales pentru cei care au un stil de viata sedentar sau lucreaza la birou mai multe ore.

Urcatul scarilor intareste muschii
Muschii picioarelor, abdomenului si ai spatelui sunt implicati activ atunci cand urcati scarile. Aceasta activare a grupului muscular va va ajuta sa aveti oase mai puternice si articulatii mai sanatoase.

Asa-numita folosire a muschilor scheletici ajuta la cresterea metabolismului, ceea ce faciliteaza arderea caloriilor, cresterea masei musculara si imbunatatirea tonusului muscular. Pe langa faptul ca imbunatateste starea de sanatate a sistemului musculo-scheletic, poate ajuta si la reducerea durerilor articulare.

Aceasta este o modalitate usoara de a combate stilul de viata sedentar
Daca de o lunga perioada de timp nu ati mai facut sport sau exercitii, deoarece lenea va copleseste, incepeti sa urcati scarile in fiecare zi.

Astfel, creati treptat o rutina, totdata crescand si dorinta de activitate fizica suplimentara. Mai mult, veti combate stilul de viata sedentar. Amintiti-va ca acesta este fundamentul de multor probleme de sanatate.

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>