Alimente care ajuta la cresterea nivelului de fier din organism

Postat de pe 27 septembrie 2014
spanac.fier.organism

Intreaba orice doctor si iti va spune acelasi lucru, fierul este un nutrient extrem de esential fara de care organismul tau nu ar putea functiona la fel de bine. Acesta are rolul de a transporta oxigenul la celule, prin intermediul sangelui. Deficienta de fier din organism se poate vedea cu ochiul liber, printr-o stare de oboseala accentuata, slabiciune sau de ce nu, anemie. Totusi, din fericire, exista o sumedenie de alimente care pot ajuta cu cresterea naturala a nivelul de fier din corp.

Iata 6 dintre aceste alimente:

1. Nu mai reprezinta o noutate faptul ca spanacul este una dintre cele mai importante alimente care contin fier. Pentru a te asigura ca nivelul de fier din organism este la un nivel optim, incorporeaza spanacul in felurile de mancare pe care le consumi zilnic. Acesta este un ingredient extrem de versatil deoarece poate fi folosit atat in salate, cat si in supe sau chiar si smoothie-uri. De asemenea, sote-ul de spanac este un preparat deosebit de delicios, care se combina perfect cu peste sau cu pui.

2. Pentru a te bucura de un pranz nu doar sanatos ci si savuros, alege un preparat cu ton. Fie ca il consumi ca atare insotit de o felie de paine neagra, fie cu paste, legume sau in cadrul unei salate, tonul este o sursa importanta de fier.

3. Carnea de vita contine cantitati importante de fier. Totusi, asigura-te ca bucata pentru friptura sa fie dintr-o carne slaba, cu cat mai putine grasimi posibile. Poti incorpora acest ingredient in cadrul unui burrito sau pur si simplu alaturi de o salata.

4. Daca esti un mare amator de fructe de mare, afla ca stridiile sau crabii sunt o sursa deloc de neglijat de fier.

5. Daca nu esti un fan al carnii de vita, carnea de pui poate fi o alternativa. In ciuda faptului ca nu are un continut la fel de ridicat de fier, carnea de pui are totusi si ea unele proprietati. Poti alege sa folosesti carnea de pui in salate, supe, pe gratar sau intr-un taco.

6. Daca ai adoptat un mod de viata vegetarian, poti creste nivelul de fier din organism prin intermediul nucilor si al semintelor. De exemplu, semintele de susan sau cele de pin contin cel mai ridicat nivel de fier.

Mai mult, exista si alte alimente care se dovedesc a fi surse de incredere cand vine vorba de cresterea nivelului de fier din organism. Printre acestea se numara crevetii, fasolea, tofu, fructele uscate si carnea de porc.

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>