Care sunt semnalele date de creier stomacului pentru a transmite senzatia de satietate?

Postat de pe 5 octombrie 2014
Neurons.000

Senzatia de satietate, cea de a fi mancat suficient, este data de echilibrul semnalelor neurologice si neuronale transmise de la nivelul creierului catre stomac. Alti factori, precum gustul si savoarea alimentelor, influenteaza, de asemenea, senzatia de satietate. Cercetarile stiintifice au dezvaluit o serie de informatii referitoare la modul de functionare a acestui proces.

Foamea si satietatea, reprezinta doua functii complexe, reglate de numeroase mecanisme corporale. Unul din aceste semnale provine de la peretii stomacului ce se contracta pentru a marunti mancarea pe care o consumi. Nervii receptori transmit semnale la creier cu privire la faptul ca stomacul se umple si, astfel, dispare nevoia de a mai consuma alimente. In acelasi timp, un hormon numit grelina, ce este produs in momentul in care stomacul tau este gol, isi diminueaza cantitatea de secretie. Drept rezultat, la creierul tau ajung mai multe semnale care iti spun sa te opresti din mancat.

Odata ce incepi sa mananci, mesajul care sa te faca sa te opresti necesita circa 20 de minute pentru a ajunge la creierul tau. Daca esti una din persoanele care mananca rapid, nutritionistii recomanda sa gatesti lent. Beneficiul cel mai mare al mancatului incet este savurarea acesteia, ceea ce duce nu doar la o satietate mentala si emotionala, ci si la o buna digestie.

Specialistii ne recomanda sa verificam daca suntem satui prin concentrarea asupra modului in care organismul tau se simte dupa masa si nu la portia de mancare propriu-zisa. Daca te simti bine insa nu esti satul, este timpul sa te opresti deoarece, in urmatoarele aproximativ 20 de minute te vei simti satul. In cazul in care vei face asta, vei evita acele situatii in care simti ca ai mancat mult mai mult decat aveai nevoie.

Cea mai eficienta modalitate pentru controlarea apetitului se face prin adoptarea unei diete echilibrate compusa din cinci mese zilnice: trei mese principale (micul dejun, pranzul si cina) si doua gustari. Folosind aceasta regula esentiala vei putea controla apetitul, vei elimina nevoia de a avea mici gustari nesanatoase intre mese sau ingerarea unei cantitati exagerate de alimente la o singura masa, ceea ce, in mod inevitabil, duce la probleme de greutate.

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>