Cum sa scapi de kilogramele in plus cu ajutorul carbohidratilor

Postat de pe 2 iunie 2014
carbohidrati-buni-beneficii

Foarte multe persoane considera ca pentru a reusi sa slabeasca, carbohidratii trebuie evitati cu orice pret. Aceste persoane au dreptate insa doar partial. Carbohidratii rafinati contribuie la surplusul de kilograme, insa exista si o serie de carbohidrati care au rolul de a ne asigura un plus de energie fara a te ingrasa.

Pe de o parte, produsele create pe baza de faina alba rafinate fac parte din categoria carbohidratilor rai. Aici includem painea alba, orezul alb, produsele de patiserie, snacks-urile si pastele din faina rafinata. Acestea duc la o crestere a nivelului de zahar din sange, contribuind direct la crestere in greutate. Ca o consecinta isi vor face simtita aparitia reactiile inflamatorii de la nivelul organismului care sunt punctul de plecare pentru mai multe boli grave.

Pe de alta parte, exista si o serie de carbohidrati buni precum cerealele integrale, leguminoasele si legumele cu un continut ridicat de amidon, care au o serie de beneficii asupra organismului, aparandu-l de boli precum diabetul zaharat sau cancerul. Mai mult decat atat, acestea nu iti vor afecta silueta.

Totusi, care este diferenta dintre carbohidratii albi sau rafinati si cei buni?
Conform faimosului Dr. Oz, carbohidratii albi sau rafinati

Care este diferenţa dintre carbohidraţii buni şi cei răi (albi, rafinaţi)?

Conform cercetatilor efectuate in ultimul timp, o dieta boagata in carbohidrati buni si plante reduce semnificativ riscul de aparitie a cancerului de colon, al cancerului de san, dar previne si dezvoltarea diabetului zaharat. Iata si carbohidratii buni pe care ii poti consuma fara nicio grija chiar daca esti la cura. Acestia iti vor conferi nu doar energie ci si senzatia de satietate.

Cercetările arată că o dietă bogată în plante şi carbohidraţi buni reduce riscul de apariţie a cancerului la colon, sâni, dar previne şi dezvoltarea diabetului zaharat.

1. O jumatate de cana de boabe de mazare preparate contine aproximativ 67 de calorii, 12,5 grame de carbohidrati si 4,5 grame de fibre. Aceasta cantitate reprezinta 12% din doza zilnica de zinc recomandata de catre specialisti. Printre cele mai mari beneficii ale acestui mineral se numara reducerea senzatiei de foame prin cresterea nivelului de leptina. Acesta din urma este un hormon care semnaleaza creierului cand ai consumat suficienta mancare.

2. In 60 de grame de paste din faina integrala se gasesc aproximativ 198 de calorii, 43 de grame de carbohidrati si 5 grame de fibre. In urma unui studiu realizat in Marea Britanie s-a putut determina ca un consum zilnic de cereale integrale duce la o scadere a masei corporale si a depunerilor de grasime la nivelul abdomenului. Tocmai de aceea este recomandat sa consumi cat de des posibil pastele integrale impreuna cu legume coapte. Totusi, ai grija ca portiile sa fie mici.

3. In o jumatate de cana de boabe de fasole fierte se gasesc aproximativ 109 calorii, 20 de grame de carbohidrati si 8 grame de fibre. Conform unui studiu aparut in publicatia Journal of the American College of Nutrition, persoanele care consuma in mod regulat fasolea boabe nu sunt la fel de predispusi a se ingrasa in zona abdominala si de a suferi de obezitate. Iar daca folosesti fasolea din conserve, nu uita sa clateste boabele pentru a elimina excesul de sare.

4. O jumatate de cana de quinoa fiarta are aproximativ 111 calorii, 20 de grame carbohidrati si 2,5 grame de fibre. In acest aliment minune se gasesc noua aminoacizi esentiali fara grasimile saturate care de regula se gasesc in produsele animale. Acest aliment iti ofera senzatia de satietate, lucru extrem de folositor persoanelor care doresc sa scape de kilogramele in plus.

5. In o jumatate de cana de ovaz se gasesc 153 de calorii, 27 de grame de carbohidrati si 4 grame de fibre. Peste jumatate din fibrele care se gasesc in ovaz sunt de natura solubila si se dizolva in stomac, formand un fel de gel care duce la o intarziere a eliminarii acestora mentinand si senzatia de satietate. Conform cercetatorilor, un consum zilnic de fibre solubile previne depunerea grasimilor in zona abdominala.

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>